Solvisoft aan het werk

De ontwikkelaar

Werken aan de business applicaties van morgen


Bij Solvisoft ontwikkelen we een breed scala van webproducten. Onze ontwikkelafdeling blinkt dan ook dan ook uit in diversiteit. Zo vind je er bijvoorbeeld synchronisatie- en dataspecialisten, front-end ontwikkelaars, back-end ontwikkelaars en UX-specialisten.

 

Omdat elke klant en elk systeem anders is, krijgen onze developers steeds te maken met nieuwe uitdagingen. De ene keer bouw je bijvoorbeeld een slimme webservice voor data-extractie uit een ERP,
en dan hou je je weer bezig met het ontsluiten van miljoenen records uit databases naar een webportaal.

 

Bij Solvisoft werk je in een vooruitstrevende omgeving waar de nieuwste tools tot je beschikking staan. We werken met diverse technieken en frameworks zoals Webforms, MVC, Angular JS, Bootstrap, Foundation en KendoUI. Via TFS leiden we alle projecten in goede banen verdelen we de taken. Grotere projecten realiseren we in sprints volgens de SCRUM-methode.

 

Kennismaken? Stuur gerust je CV op, dan kijken we of we je een mooi aanbod kunnen doen! 

 

Martin

'Met z'n allen bijdragen aan het succes'


"Solvisoft heeft veel grote B2B-klanten, dus je krijgt als ontwikkelaar met uitdagende projecten te maken. Bij grote klussen werken we samen als team. Daarom hebben we ons webshop-pakket omgebouwd naar Microsoft MVC. Er is ook veel ruimte om je als programmeur te ontwikkelen door cursussen te volgen. Het bedrijf groeit, het is leuk om te zien dat je met z'n allen bijdraagt aan het succes."


Projectmanager / Product owner

Spil in het ontwikkelproces


Onze projectmanagers zijn de schakel tussen de klant en het ontwikkelteam. Hun taak: zorgen dat het resultaat voldoet aan alle wensen van de opdrachtgever.

 

Goed luisteren; daar begint het mee. Projectmanagers vertalen namelijk de behoeften van de klant naar ontwerpen voor applicaties. Dat betekent onder meer het definiëren van project requirements, opstellen van user stories, en communiceren met de opdrachtgever en het ontwikkelteam.

 

De projectmanager zorgt ook dat alle afspraken helder worden vastgelegd, zodat iedereen weet wat het eindresultaat zal zijn. Daarna begeleidt hij het project van a tot z. Obstakels die het succes tijdens het programmeertraject in de weg staan, ruimt hij voortvarend uit de weg. En met de laatste test voor de oplevering zorgt de projectmanager ervoor dat de klant niet voor verrassingen komt te staan. 

 

Projectmanagers bij Solvisoft werken niet vanuit een ivoren toren, maar staan met beide benen op de werkvloer en zijn volwaardig onderdeel van het team.


Rogier, projectmanager development

'Samen het bedrijf verder laten groeien'

"Als projectmanager ben ik de schakel tussen de klant en de developers. Mijn werkzaamheden zijn heel divers, van bijvoorbeeld een ontwerp schrijven tot klantcontact. Ook de projecten zijn steeds anders. Je doet dus niet steeds hetzelfde trucje, maar komt telkens weer nieuwe uitdagingen tegen. Die gaan we als team aan. Er is echt een sfeer van: met z'n allen samenwerken om het bedrijf verder te laten groeien."


Helpdesk- / Supportmedewerker

Servicegerichte doorbijters

 

Tevreden klanten; daar doen we het voor bij Solvisoft. Onze supportmedewerkers spelen daarin een belangrijke rol. Het zijn dan ook stuk voor stuk echte doorbijters, die voor elk probleem, hoe complex ook, de beste oplossing voor de klant weten te vinden.

 


Als supportmedewerker bij Solvisoft zit je werkdag standaard vol verrassingen. Je kijkt bijvoorbeeld synchronisaties na, voert back-up controles uit, beheert netwerkconfiguraties, voert Office365-migraties uit, geeft telefonische trainingen voor het Solvisoft CMS of configureert op afstand een firewall. Onze helpdesk-medewerkers weten natuurlijk alles van hosting & beheer en van de Solvisoft e-commerce-applicaties. Ben je ergens minder in thuis? Geen zorgen, we spijkeren je graag bij.

 

De kracht van onze supportafdeling is de veelzijdigheid. Want binnen het team heeft iedereen zijn eigen specialisatie. Dat betekent dus ook dat je veel van elkaar kunt leren. Lijkt het je leuk om het team te versterken? Kijk snel of er actuele vacatures zijn. 

Rens, helpdesk-medewerker

'Hoe groter de uitdaging hoe beter'

"De vragen die we op de helpdesk krijgen zijn heel gevarieerd. De ene keer gaat het om een geblokkeerd account en een uur later heb je misschien te maken met een complexe storing aan een server. Het liefst werk ik aan netwerkproblemen. Ik krijg ook echt de kans om daar veel mee bezig te zijn. Hoe groter de uitdaging hoe beter. Die zijn er gelukkig genoeg! Als je er zelf niet uitkomt kun je altijd terecht bij je collega's: iedereen staat voor elkaar klaar."

 

De engineer

Niets mooiers dan een optimaal werkend IT-systeem, hoe complex het ook is.

 

De meest complexe systemen laten draaien als een zonnetje: daar gaat het hart van onze engineers sneller van kloppen. Samen zorgen ze voor een optimaal functionerende IT-omgeving bij onze opdrachtgevers.

 

Het werk van een engineer? Dat verschilt nogal. Soms is het snel reageren op een incident, soms het nauwgezet uitvoeren van een gepland project. Engineers werken vaak op locatie. Daar zorgen ze voor het pro-actief beheer van IT-systemen en voor het inrichten van compleet nieuwe omgevingen. Daarnaast begeleiden ze de helpdesk bij grote storingen.

 

Onze engineers denken vooruit, en vooral: met de klant mee. Zo zijn ze problemen voor en zorgen ze dat de opdrachtgever elke dag het maximale uit zijn IT-systeem kan halen.

Deel jij onze ambitie om steeds beter te worden? Kijk dan onder vacatures of we op dit moment een plek hebben voor engineers die verder willen komen.

 

 

Stefan, engineer

'Kennis delen is heel belangrijk' 

 

"Ik ben altijd geïnteresseerd in nieuwe technieken, daar zit ik gelijk bovenop. Bij Solvisoft krijg ik volop de ruimte om me met innovaties bezig te houden. Laatst ben ik bijvoorbeeld naar een Microsoft community event geweest. Daar geef ik dan vervolgens een presentatie over aan mijn collega's. Het delen van kennis en van elkaar leren is heel belangrijk bij Solvisoft. Zo helpen we elkaar steeds naar een hoger niveau."

 

Pim, teamleider engineering

'Samen is alles mogelijk'

 

"Mijn werkzaamheden lopen uiteen van een wachtwoord resetten tot een heel serverpark installeren. Je werkt afwisselend op locatie en op kantoor, dat vind ik erg prettig. Als engineer bij Solvisoft is het belangrijk dat je zelfstandig kunt werken. Maar we zijn zeker geen einzelgängers. De sfeer in het team is heel gezellig. We gaan bijvoorbeeld regelmatig samen wat eten of drinken. Je staat er bij Solvisoft nooit alleen voor. Samen met je collega's is alles mogelijk!"


Sales

Alert op nieuwe kansen

 

Onze oplossingen verkopen zichzelf. Nou ja, bijna dan. Onze klanten moeten natuurlijk wel eerst weten wat we precies in huis hebben en waarom onze oplossingen voor hen het beste resultaat opleveren.

 

De sales-afdeling zorgt dat steeds meer bedrijven overtuigd raken van de toegevoegde waarde van onze modulaire applicaties en beheeroplossingen. Onze verkoopmedewerkers weten complexe klantvragen feilloos te koppelen aan een passende oplossing. Ze beschikken dan ook over stevige branche- en productkennis. Opdracht binnengehaald? Dan laten ze de klant niet vallen. De accountmanager blijft het aanspreekpunt en is steeds alert op nieuwe kansen en klanttevredenheid.

 

Weet jij mensen enthousiast te maken? En geeft het je een kick als je een klant blij kunt maken met een oplossing die hem op het lijf is geschreven? Dan nodigen we je uit om samen met ons aan de weg te timmeren. Kijk snel of er actuele sales- en accountmanagement-vacatures zijn. 

 


Neem vrijblijvend contact met ons op